Thursday, December 9, 2010

aku dan doktor gigi......

satu hari tu... aku bangun je pagi, cuci2 muka, gosok2 gigi... pastu aku turun la nak makan roti canai.... sedapnye jamah roti canai pepagi nih. haiihh... Nak dijadikan cerita, tiba-tiba time nak mngunyah tu, gigi aku punya lah sakit.. macam nak pengsan walaupun nak kunyah skali je lagi... Teros selera makan aku hilang.. potong betollahh.. aku pegi ke cermin, tengok-tengok, cari2... sekali gusi aku dah 'berbelon' daa... tengok pulak kat gigi yg tempat gusi belon tu... memang sah ada lubang kat situ.. cuma tak nampak sangat sebab sisa makanan banyak dah masuk... adusss... Ni maknanya aku kena pegi jumpa doktor gigi! alamak! aku takot doktor gigi!! dalam banyak-banyak jenis doktor yang ada kat dunia ni, doktor gigi la yg paling aku takot.. pastu tak pelah... yang penting sakit ni hilang dan aku buleh makan macam biasa balik..

2 hari lepas tu (tunggu belon tu jadik kecik) aku pon pegi la klinik gigi... Alhamdulillah, dia tampal je gigi aku, tak pulak dicabutnye... huhuhu.. sekian trima kasih... ehh.. bukan cerita ni yang menjadi isu sebenarnya... isunya ialah, kenapa dalam ramai doktor yang ada, aku cuma sangat cuak pada doktor gigi????



kalau dulu, time skolah, ade nurse gigi nanti datang ke sekolah.. nurse klinik kerajaan.. diorang datang, lepas tu satu demi sati kelas akan dipilih untuk masuk ke 'bilik kesihatan' untuk buat inspection gigi.. haha.. sape- sape ingat tak cerita ni?? tapi, nurse- nurse gigi ni punya lah jahat.. diorang suka mengutuk kelemahan budak-budak.. 'budak ni gigi kotor lah', 'budak ni mulut busuklah', 'budak ni makan ape haaa sampai gigi teruk macam ni??'... sikit pon diorang tak menunjukkan imej yang baik sebagai seorang nurse.. maklumlah... nurse.. blajar tak tinggi mana pon.. keje penat, gaji sikit.... perspektif aku waktu tu 'teruknya nurse ni, mak aku pon x penah mengutuk sampai macam ni..'.. korang nampak tak? this is the point... kanak- kanak waktu tu... kalau dah dilayan begitu rupa... terus kesimpulan yang dibuat ialah ' semua nurse dan doktor gigi jahat!!!'... simple... diorang tak belajar psikologi kanak-kanak ke... habeh nanti budak tu sakit gigi, dipendam je... tak mau pegi jumpa doktor gigi... sebab apa? sebab jahat.. ingatan lama tu yang dok cucuk supaya diorang kata macam tu... hakikatnya, kalau doktor gigi yang swasta ni... baiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkk sangat... boleh bawak berborak, berbincang... macam ni lebih selesa.. kita takdela rasa berdebar sangat... bukan jadi kat aku sorang je trauma ni... ramai lagi.. perspektif aku kat diorang ni susah nak diubah... semua bukan sebab aku... sebab diorang sendiri... pendek kata, aku tak suka nurse yang poyo macam diorang tu bagus sangat... caitt ptuiiihh...

No comments:

Post a Comment